dilluns, 4 de juliol de 2011

Junta General Ordinària d’Assistència Sanitària i del Montepío d’Assistència Sanitària Col·legial

El dia 27 de juny es va realitzar la Junta General Ordinària d’Assistència Sanitària i del Montepío d’Assistència Sanitària Col·legial Dr. Luis Sans Solá. Hi vaig anar aconsellat pel meu company Lluis E.

Era una Junta clàssica amb uns 70-80 assistents, a l’Hotel Avenida Palace de Barcelona, i amb una mitjana d’edat elevada. Llàstima que no ens desperti més inquietud als metges menys madurs.

La segona Junta, la d’Assistència, em va semblar més interessant. El President del consell rector: el Dr. Orce va explicar els comptes anuals. Em vaig quedar amb la idea de que la diferència entre guanys y despeses era petita, i que això era bo perquè representava pagar menys impostos i restaven més diners per l’assistència al malalt.

El Dr. Orce ens va fer explícites les dificultats del moment, les dificultats generals econòmiques, i les d’ASC en concret (cada any hi ha menys socis i quotes més baixes), junt amb una gran competència d’altres companyies d’assegurances.

Va deixar clar que no pensava disminuir la qualitat de l’assistència al malalt, fos de l’edat que fos, ni les retribucions als metges, ni l’ajut al metge jubilat. Aquests són els valors d’ASC. (Em pregunto si els metges fóssim capaços de posar aquests valors per davant d’altres que ens estimulen actualment si no canviarien aspectes importants de les dificultats actuals que patim).

El metge jubilat d’ASC que hagi treballat en ferm, té un ajut econòmic que es únic respecte altres associacions i empreses. Són uns diners que ASC destina anyalment i que seguirà destinant mentre pugui.

També va fer esment de millores d’aquest any, on ha destacat l’augment de mes del 5% dels honoraris del metge de capçalera i la posada en marxa del projecte de control domiciliari de malalts pluripatològics i molt freqüentadors de l’Hospital, per equips d’infermeria qualificats i de metges generals de zona.

Espero que l’any que ve ens trobem més companys a la Junta.


1 comentari:

  1. Ja fa anys que engresco als meus companys de zona per assistir a les Juntes d'ASC, sense cap éxit i, això que els motivo cada cop que es queixen d'alguna cosa. Em sembla molt bé la teva actitud. Hem de ser conscients que ens juguem el futur. Dr. Francesc-Quico.

    ResponElimina