dimecres, 9 de setembre de 2015

Contingut en Assegurança LLiure en els Programes Electorals 27.9.15

He començat a buscar programes electorals per comprovar si hi ha contingut sobre Assegurança Lliure, o qualcom relacionat

El que he trobat es:

"Junts pel si": http://juntspelsi.s3.amazonaws.com/assets/150905_Programa_electoral_v1.pdf
A la pagina 40 de l'extens programa de quasi 100 pagines parlen de salut; no es recull cap comentari sobre la nostre activitat

"Ciutadan's" : https://www.ciudadanos-cs.org/nuestras-ideas/sanidad

 "Defendemos una sanidad pública, universal, eficiente y de calidad.  Delimitaremos la sanidad pública y la privada a nivel orgánico, administrativo y de gestión." (Tampoc parla de la nostre activitat)

"CUP": http://www.parlament.cup.cat/?page_id=62
Per uns serveis públics universals, de qualitats i únics "Defensem existència d’una única xarxa pública amb prestacions universals i gratuïtes, i amb criteris d’alta qualitat i eficiència. Per fer-ho, promourem la derogació de tot acord o concert amb entitats privades en l’àmbit dels serveis públics i les pensions. Impulsarem l’assumpció i gestió de la propietat per part del sector públic de les actuals escoles i hospitals concertats. Universitat pública, de qualitat i gratuïta. El coneixement i recerca han d’estar al servei del poble i no del capital i el mercat. Readmissió de les persones acomiadades com a resultat de les polítiques de desbaratament dels serveis públics. Proposarem l’augment de les partides pressupostàries dels serveis públics i del sistema de pensions, així com establir un marc legal que impedeixi una disminució d’aquestes partides en un futur." (més del mateix)

"PSC": http://www.socialistes.cat/es/programa-electoral  
RECUPEREMOS EL SERVICIO DE SALUD PÚBLICO COMO GARANTÍA DE BIENESTAR E IGUALDAD.
Uno de los últimos datos conocidos sobre resultados del sistema catalán de salud es muy significativo de lo que buscan los partidos progresistas cuando gobiernan. En el año 2010 en Cataluña el nivel de renta no tuvo ninguna incidencia sobre la mortandad del cáncer de mama. Es decir, que para las mujeres que desgraciadamente cursaban esta enfermedad era igual ser ricas o ser pobres para poder empezar a predecir si se curarían o no, sólo era relevante la evolución de la propia enfermedad, porque había un sistema sanitario que conseguía que no hubiera otras diferencias entre enfermas. Esto demuestra que Catalunya puede tener uno de los sistemas generadores de igualdad entre personas más potentes que existen (junto con la educación), y que vale la pena invertir en salud.
Es necesario que se compare esta visión con la visión estratégica del Gobierno de CiU, que aconsejaba a los catalanes contratar un seguro privado, o expresando su parecer de que la salud es un bien privado. La conclusión es que hay dos maneras de entender los servicios públicos de salud. La de la derecha catalana o española y la de los partidos progresistas como el PSC. No nos extraña que el resultado de estos dos años de gestión de CiU sea una destrucción parcial de las capacidades del sistema público. No es sólo que las personas tarden un poco más en ser atendidas, como nos ha querido hacer creer el gobierno, sino que la prevención y promoción de la salud han empeorado, como no podía ser menos cuando se aplica un 15% de recortes en un sistema que tenía una financiación menor que en países comparables. Si en 2010 se disponía de 1280 € por habitante, este año sólo se han presupuestado 1150 €. Los recortes han hecho mucho daño a los resultados del sistema y los profesionales, que son la clave. Los datos de incremento de las listas de espera para procedimientos quirúrgicos, pruebas diagnósticas o visitas de especialista no dejan lugar a duda de los efectos que han tenido. Y el retraso sistemático en la publicación de estos datos indica hasta qué punto es consciente el propio Govern.   (Prefereixo no expresar la meva opinió)

"Unió": La Vanguardia del dia 15-9-15 recull que el candidat d'Unió es va reunir amb representants sanitaris per a explicar-lis les seves principals propostes, entre elles la de recuperar la desgravació fiscal per els mutualistes. 

"PP": He enviat una consulta per email i encara no he rebut resposta

"Si que es pot" http://catalunyasiqueespot.cat/wp-content/uploads/2015/09/CATSIQUESPOT_programa_10-Definitiu-2015-9-11.pdf.    Pagina 141-163 dedicada a la salut. El resum seria: Amb el criteri que tots els serveis assistencials que es paguen amb diners públics han de ser públics, caldrà la definició i declaració, per part del SNSC, dels proveïdors públics com a mitjans propis del SNSC: potenciarem que la Salut i laSanitat Pública puguin assolir tota la demanda social de Salut i Sanitat

SI FALTA EL COMENTARI DE CAP PARTIT O EL VEUS INCOMPLERT, FES-M'HO SABER PER A CORREGIR-HO. GRACIES


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada